Frukt är min kolhydratskälla

Hej solstrålar, underbart väder idag :D

Jag försöker hålla mig till ganska lite kolhydrater och får egentligen de flesta kolhydrater av all frukt jag äter :-) I onsdags låg kolhydraterna på 153 gram, i torsdags 77 gram, i fredags, 89 gram, igår 89 gram och idag 68 gram (tror jag! Det blir nog lite mer då jag nog tar någon frukt till lunch). Direkt när man exempelvis äter lite godis eller en glass så stiger kolhydratsmängden otroligt mycket.. Därför vill jag inte äta sådant längre, då min kropp inte mår så bra av kolhydrater. Magen blir liksom uppsvälld, så jag föredrar att få de flesta kolhydraterna via frukt!

Målet är att ligga mellan 70-90 gram kolhydrater om dagen! Detta eftersom jag gärna vill äta mellanmål också, och då äter jag helt enkelt lite mer kolhydrater :) Men men, vi hörs sen!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: