Hälsa

Jag har aldrig velat vara så hälsosam som jag vill vara nu! Med hälsosam menar jag inte att äta endast lite mat, utan att njuta av otroligt god mat - men som är nyttig. Vad jag främst tänker på är frukter och bär i alla dess former, goda sallader, kyckling, tonfisk, ägg.. och till och med mörkt bröd {nyttigt sådant} med goda pålägg. Ordet hälsosam har fått en helt ny betydelse för mig. Det handlar om att tycka om det man äter, men främst ser jag frukter som ananas, jordgubbar, hallon, passionsfrukt, vattenmelon, kiwi, apelsin osv framför mig. Det kallas hälsa!

Hur tänker ni er hälsa och att vara hälsosam?

Jag menar, finns det något bättre än att äta de godaste frukterna man kan tänka sig på morgonen? Jag älskar det! Det skulle aldrig falla mig in att äta ljust bröd, t ex polarbröd, med smör och ost på morgonen. Hela min dag skulle vara förstörd, för min kropp & knopp fungerar bara optimalt med en frukt-frukost. Yummie. Hälsa är så viktigt, men jag tror vi tänker olika kring begreppet... :) Men det viktigaste är att vi själva känner oss hälsosamma!



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: