Min viktresa (!)

Vikt:
Startvikt: 70,4 kg
Målvikt: 58-60 kg

Jag är 175 cm lång!

Mått:
Midja: 70 cm --> 63 cm
Stuss: 101 cm --> 90 cm
Vänster lår: 60 cm --> 53-54 cm
Höger lår: 59 cm --> 53-54 cm

Såhär ser det ut när jag startar min viktresa! Förr, 2009, vägde jag 58-59 kg och mådde hur bra som helst. Men dessa 2,5 år har jag mått piss på grund av att jag gått upp sjukt mycket i vikt! 12 kg.. hej kom och hjälp mig! Denna vikt ska bort helt





MATSCHEMA

Före frukost: En stor kopp varmt vatten med pressad citron

Frukost: Naturell yoghurt med frukt och bär, ibland ett kokt ägg

Lunch: Kyckling/fisk/skaldjur/kött etc med en stor sallad

Mellanmål: Frukt, fruktsallad, yoghurt med frukt, smoothie ex

Middag: Kyckling/fisk/skaldjur/kött etc med en stor sallad

Kvällsmål: Fruktsallad, smoothie, ibland en kula glass + en kopp thé



FÖRBJUDET ATT ÄTA
- Godis och choklad {godisförbud hell yeaah}
- Kakor, bullar etc
- Tårta {speciella tillfällen ok...}

OK ATT ÄTA
- Lättglass
- Päronsplitt
- En kula Sia-glass
- Kesella med frukt/bär




TRÄNINGSSCHEMA
Springa 2 ggr i veckan {utomhus}
Gymma 4-5 ggr i veckan
Hemmaträning varje dag
Simning: när jag väger 67 kg... hihi

Tanken är att jag helst ska ha endast 1 vilodag i veckan, men jag kan givetvis gymma och springa på samma dag och vara ledig mer... men helst inte! Den dagen jag inte gymmar eller springer ska jag powerwalka 45-60 min minst för att få ordentlig vardagsmotion ändå.






Kommentarer
Veronica

Med vissa av dessa mått har jag fått höra att jag är på tok för smal (1.60 lång) men hoppas du blir nöjd med det :) och lycka till.

2012-05-19 12:35:32
Hanna

Veronica: Jasså haha! Det är säkert måtten på låren, det kanske är för smalt med 53-54 cm? Men det är vad jag satsar på i alla fall... minns tyvärr inte vad jag hade när jag var som smalast :)

2012-05-19 14:19:08
URL: http://feeltoday.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: